13.3.19

Ulusoy Un YKB Eren Günhan Ulusoy: Şimdi hedefimiz satışların üçte ikisini ihracattan sağlamak




Ulusoy Un Yönetim Kurulu Başkanı Eren Günhan Ulusoy, bu yılı şirket açısından 'yatırımların tamamlandığı yıl' olarak değerlendirdiklerini belirterek "2020 bizim için yatırımlarımızın hasadını toplayacağımız yıl olacak. İhracatın payını her geçen gün biraz daha artırıyoruz. 2015 yılında satışlarımızın üçte biri ihracattan geliyordu. 2018'de bu rakamı yüzde 50'ye taşıdık. Şimdi hedefimiz satışların üçte ikisini ihracattan sağlamak" dedi.


Ulusoy Un'un gelecek dönem hedeflerini anlatan Eren Günhan Ulusoy, bu yıl hem Samsun'daki fabrika hem Yozgat'taki lisanslı depoculuk yatırımlarının tamamlanarak devreye alınacağını anlattı. Ulusoy, geçen yıl eylül ayında Hollanda Kalkınma Bankası'ndan doğrudan sağladıkları proje finansmanının kendileri açısından önemli bir adım olduğunu belirterek, "Hollanda Kalkınma Bankası'ndan 8 yıllık 18 milyon dolar tutarında proje finansman kredisi aldık. 2018 yılının en sıcak döneminde hiç tereddüt etmeden krediyi verdiler. Projeksiyonlarımıza baktıklarını ve uzun vadeli değerlendirmeler yaptıklarını söylediler ki bize duydukları güven açısından önemli bir aşamaydı. Bu finansmanı da Samsun'daki 1.200 tonluk yeni un fabrikamızın ve Yozgat'taki 60 bin tonluk lisanslı depomuzun yatırımının finansmanında kullandık. Bizim için 2019 yatırımların tamamlandığı bir yıl olacak. Yılın ikinci yarısında un fabrikası faaliyete geçecek. Yozgat'taki lisanslı depoculuk hammadde tedariki ve depolanması için önemli bir yatırımdı. Yatırımların devreye girmesi ile istihdam sayısı da 300'ü aşmış olacak" açıklamasını yaptı.

Eren Günhan Ulusoy, sektör dışına yeni bir yatırım yapmayı düşünmediklerini de anlatarak "Biz dikey entegrasyona açığız. Lisanslı depoculuk yatırımı da böyle çıktı. Biz un üretiminde kullanabileceğimiz potansiyelin daha yüksek olduğunu düşünüyoruz" dedi. Ulusoy şunları söyledi:

SON ÇEYREKTE İHRACAT HIZLANDI: 2018 kolay bir yıl olmadı ama tüketicinin talebi kesilmediği için çarklar durmadı. Bizim şansımız hem şirket hem sektör olarak ihracat ağıırlıklı çalışmamızdı. Bugün Ulusoy Un'un satışlarının yüzde 50'den fazlası ihracattan geliyor. 2015'te satışlarımızın üçte birini yurtdışınaydı. O dönemde riski dağıtmak istedik. Bu nedenle de ihracat ağırlıklı

bir çalışma profili oluşturduk. Finansmanın da bir kısmını yurtdışından sağlayarak riskleri dağıttık. Şimdi ihracatta yüzde 50'ye geldik. Bundan sonra ulaşmak istediğimiz hedef ihracatta 2/3. Son çeyrekte de bu oranı yakaladık. İşçilik ve hammadde maliyetleri dolar bazında uygun hale geldi ve yurtiçindeki tahsilat sorunları da eklenince sadece bizim için değil herkes için son çeyrekte ihracat hızlandı. Şimdi yıl toplamında satışlarımızın 2/3'ünü ihracattan sağlamak istiyoruz. Bu adımları da hızlı getireceğiz.

REEL BÜYÜME YÜZDE 25: 2017'yi 1.8 milyar TL ciroyla tamamlamıştık 2018'i de ciro bazında yaklaşık yüzde büyümeyle kapatmayı hedefliyoruz. Burada satışların yarıdan fazlası yurtdışına olduğu için büyümede kurun etkisi

var. O nedenle yüzde 25'lik bir reel büyümeyi sağlamış olacağız.

FARKLI COGRAFYALARDA BÜYÜYOR: Şimdiye kadar un sanayicileri olarak 162 ülkeye un satmışız. 10 yıl önceki hedef coğrafyalarla şimdiki hedef pazarlar çok farklı. Bizim sektörümüzün şansı talebin nerede olduğunu biliyoruz. Bizim için önemli olan en uygun maliyetli arzı oluşturmak. Her yıl sadece yeni pazara ulaşmak değil her pazarda derinlik sağlamakta bir hedef. Bir dönem Türki Cumhuriyetler revaçtaydı ardından Uzakdoğu yükseldi şimdi Afrika ve Ortadoğu yükselen pazarlar haline geldi. Venezüella 2 sene önce Türkiye'nin radarında değildi ama bugün hedef bir pazar haline geldi. Yemen ve Somali gibi iç karışıklıkların yaşandığı ülkelerde ithalat miktarları artıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BIST PAY ENDEKSLERİ TEMEL KURALLARI

 -  BIST 30, BIST 50 ve BIST 100 endekslerinin seçim uzaylarının Yıldız Pazar’da işlem gören paylardan oluşturulması,       -  Yürürl...