13.3.19

Fitch: Türk tüketici şirketlerinin önünde zorlu bir yıl var


 Fitch Ratings, tüketici güveninin düşmeye devam etmesinin, şirketlerin satış  hacimleri ve ürün karışımları üzerinde baskı yapması ve sert maliyet artışlarını yansıtma yeteneklerini zayıflatması nedeniyle 2019'un Türkiye tüketici sektörü için zorlu bir yıl olacağını düşünüyor.

 Fitch, marj baskısının gıda üreticileri ve perakendeciler arasında pazarlık güçlerine bağlı olarak paylaşılmasını bekliyor. Fitch'e göre hızlı tüketim malları şirketleri, geleneksel perakendecilere maliyet artışını yansıtmada büyük modern perakende zincirlerine göre daha iyi konumdalar.

 Artan finansman maliyetleri, finansmana erişim zorlukları ve döviz cinsinden borçlanma yükünün aynı zamanda finansal esnekliği de sınırlayacağını belirten kuruluşu bu risklerin şu anda derecelendirmelere dahil edildiğini belirtti.

 Fitch'e göre Yaşar Holding ve Migros, ülkedeki faaliyet ortamının olası kötüleşmesi karşısısında kırılgan pozisyonda bulunuyor.

 Tüm zorluklara rağmen, 2019, Türk modern gıda perakendecileri için büyüme fırsatları da getiriyor. Fitch, daha az rekabetçi fiyatlandırma, daha düşük marjlar ve sınırlı finansman seçenekleri nedeniyle genellikle zayıflayan tüketici duyarlılığı tarafından en çok etkilenen geleneksel formatlardan pazar payını almak için iyi bir konumda olduklarını vurguladı.

https://www.fitchratings.com/site/re/10062980

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BIST PAY ENDEKSLERİ TEMEL KURALLARI

 -  BIST 30, BIST 50 ve BIST 100 endekslerinin seçim uzaylarının Yıldız Pazar’da işlem gören paylardan oluşturulması,       -  Yürürl...