15.3.19

Arçelik CEO'su Bulgurlu:Hedefimiz İpek Yolu'nda ilk 3'e girmek




Capital dergisi internet sitesinde yayınlanan habere göre;Son 4 yıldır Arçelik'in CEO'su olan Hakan Bulgurlu, Güney Afrika'da, Hindistan'da, Pakistan'da önemli birleşme ve satın almalara imza atan şirketin tüm dünyada organik ve inorganik büyümesine yön veriyor. 2017 yılını 20,8 milyar TL ciroyla kapatan Arçelik'in 2018'i tahmini yüzde 30 büyüme oranıyla noktalayacağını söyleyen Bulgurlu, 2019'da çok önemli yeni satın almaların olacağına işaret ediyor. Bu satın almalarda öne çıkan 4 bölge Afrika, Asya, Amerika ve Avrupa. Çinlilerin "Tek Yol Tek Kuşak" dedikleri İpekyolu'nu "Beko Yolu" olarak değiştirdiklerini ve bu yol üzerindeki her ülkede de var olmayı planladıklarını belirten Bulgurlu, "Proje kapsamında muazzam bir sermaye transferi yapılıyor. Bu İpekyolu üzerindeki ülkelerin çok hızlı büyümesini sağlayacak kadar önemli bir rakam. Sadece Pakistan'a ayırdıkları rakam 62 milyar dolar. İpekyolu'nun bir ucunda da biz varız. Tüm stratejimizi bunun üzerine kurguladık. İpekyolu'nun üzerindeki her pazarda pazar liderliği veya ilk 3 oyuncudan biri olmayı hedefliyoruz" diyor.

Gelecekte dünyada orta sınıfın büyümesinin çok büyük bir kısmının buradan geleceğini söyleyen Bulgurlu, "Bugün dünyadaki orta sınıfın yüzde 20'si orada. Bu 10 yıl sonra yüzde 60 olacak. İnanılmaz bir büyüme var. O pazarlardaki büyümeden pay almak istiyoruz. Arçelik'in geleceği o pazarlardan gelecek gelirlerle şekillenecek" diyor. Dünyada endüstrinin oyun değiştireni (disrupter) olmaya çalıştıklarını da söyleyen Bulgurlu, "Dijitalleşme çok önemli. Beş yıl içinde tüm üretim tesislerimiz akıllı fabrika olacak. Çerkezköy ve Romanya ilk örnekler" diye anlatıyor. Arçelik CEO'su Hakan Bulgurlu, Capital'in sorularını şöyle yanıtladı:

2018 yılı nasıl geçti? 2019 ajandanızın önemli maddeleri neler?

Arçelik açısından aslında zorluklarla dolu bir yıl. Birçok pazarımızda sıkıntılı dönemler atlattık. Türkiye, bunlardan sadece bir tanesi. Fakat uluslararası büyümemizi de hızla sürdürüyoruz. Eskiden Arçelik'e böölgesel bir şirket tanımı yapardım, artık "global şirket" daha rahat diyebiliyorum. Asya'daki büyümemiz iyice hızlanmış durumda. Bazı pazarlarda işler yavaşladığı zaman diğer pazarlarda işlerin büyüyor olması Arçelik açısından dengeleyici bir faktör. Bu yılı toplamda büyümeyle tamamladık. Türkiye pazarında bir miktar küçülmeyi zaten öngörmüştük. Ama üçüncü çeyrek itibarıyla bakarsak uluslararası satışların toplam satışlarımıza etkisi çok artmış durumda. Bunda hem kurun hem organik büyümemizin etkisi var. Tüketici elektroniği, küçük ev aletleri ve klima kategorilerini de göz önüne alırsak Arçelik AŞ'nin toplam Türkiye cirosu, 2018'in ilk 9 ayında yüzde 6 artış kaydetti. 2017 yılında yaklaşık 20,8 milyar TL ciroya ulaşmıştık. 2018 yılını ise toplam ciroda yaklaşık yüzde 30 artış ve geçen yıla göre iyileşen bir FAVÖK marjı ile kapatacağımızı öngörüyoruz. Arçelik, 2018'de ivmeli bir şekilde büyümesini sürdürdü. 2019'da büyüme daha da hızlanarak devam edecek.

Arçelik cirosunda yurt dışınınn payı en son yüzde 60'tı. Şimdi dağılım nasıl?

 2018 sonu itibarıyla yüzde 70 yüzde 30 olarak dengelenecek. Tabii Türkiye'nin küçülmesi hiçbir zaman istemediğimiz bir durum. Çünkü ana pazarımız, vatanımız Türkiye. Türkiye'ye de çok optimistik ve inanarak bakıyoruz. Çünkü hem genç, dinamik ve tüketen bir nüfus var hem Türkiye aslında bir ihracat ekonomisi. Şu anda pazar küçülmüş olabilir ama hem nüfus dinamikleri hem Türkiye'nin ekonomik gerçekleri gereği pazarımız çok büyüyecek. Dolayısıyla bu oran nerede dengelenir onu bilmek bugünden zor. Ama 30-70 bizim için sağlıklı bir oran diyebiliriz.

 Sözkonusu habere aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

https://www.capital.com.tr/is-dunyasi/soylesiler/hedefimiz-ipek-yolunda-ilk-3e-girmek?platform=hootsuite

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BIST PAY ENDEKSLERİ TEMEL KURALLARI

 -  BIST 30, BIST 50 ve BIST 100 endekslerinin seçim uzaylarının Yıldız Pazar’da işlem gören paylardan oluşturulması,       -  Yürürl...