Türkiye'nin dondurulmuş gıda ve margarin pazarının lider
şirketi Kerevitaş, 2018 yılı finansal sonuçlarını Kamu Aydınlatma Platformuna
açıkladı. Buna göre, şirketin 2018 yılı cirosu, 2,4 milyar TL olarak
gerçekleşti. FAVÖK ise 2017'yle kıyaslandığında yüzde 85,2 oranında arttı ve
elde edilen FAVÖK geliri 343,6 milyon TL oldu. Kerevitaş'ın brüt karı ise 2017
yılına göre yüzde 36,1 oranında artarak 562,9 milyon TL olarak
gerçekleşti.
Yıldız Holding çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Kerevitaş'ın, Dondurulmuş Gıda ve Konserve İş Birimi'nin, FAVÖK'ü yüzde 6,4'den yüzde 15,5'e yükseldi. Yağ İş Biriminin FAVÖK yüzdesi ise 8,1'den yüzde 13,4'e çıktı. 2018 yılında ihracat gelirlerinde yaşanan artış Kerevitaş'ın büyümesine önemli bir katkı sağladı. Odaklanılan pazarlarda şirket bünyesindeki markaların pazar payı büyürken; yeni pazarlara giriş yapmanın da yolu açıldı.
Özellikle
Ortadoğu pazarına hem margarin hem de dondurulmuş gıda ve konserve ihraç eden
Kerevitaş, yeni ürünleriyle ihracatta geçen seneye oranla yüzde 20'nin üzerinde
önemli bir ivme yakaladı. 2018 yılında SuperFresh'in aldığı Turquality
desteğinin de etkisiyle, ihracatta ve kârlılıkta yakalanan artışın devam
ettirilmesi hedefleniyor. Kerevitaş Gıda Sanayi, 2018 yılı finansal sonuçlarına
göre, 2,4 milyar TL'lik ciroya ulaştığını Kamu Aydınlatma Platformuna duyurdu.
Borsa İstanbul'a kote, piyasa değerine göre en büyük üç gıda kurumu arasında yer
alan şirketin 2017 yılında 185,5 milyon TL olan FAVÖK'ü 343,6 milyon TL'ye
çıkarken; brüt karı ise 2017 yılına göre yüzde 36,1 artış göstererek 562,9
milyon TL olarak gerçekleşti.
Kerevitaş'ın, Dondurulmuş Gıda ve Konserve İş
Birimi'nde 2018'de FAVÖK yüzdesi 6,4'den 15,5'e yükseldi. Dondurulmuş gıda iş
kolunda net ciro geçen yıla göre yüzde 15,6 arttı. Brüt kâr ise 218,9 milyon TL
olarak gerçekleşti. Yağ iş kolunda ise FAVÖK marjı geçen seneye göre yüzde
8,1'den yüzde 13,4'e ulaştı. Brüt kârı isse yüzde 31'lik bir artışla 344,1
milyon TL olarak gerçekleşti. İhracat büyümeye katkı sağladı Kerevitaş'ın 2018
yılında gerçekleştirdiği ihracat büyümesine katkı sağlarken, şirket 2018 yılı
boyunca hem dondurulmuş gıdada hem de margarinde güçlü pazar liderliğini korudu.
Bugün 2 bin 200'ü aşan çalışanıyla, 6 kıtada, 70'den fazla ülkeye ihracat
gerçekleştiren Kerevitaş, odaklanılan pazarlarda markaların pazar payını
büyütürken; yeni pazarlara açılma konusunda da önemli adımlar attı. Özellikle
Ortadoğu pazarına hem margarin hem de dondurulmuş gıda ve konserve ihraç eden
Kerevitaş, yeni ürünleriyle geçtiğimiz yıla oranla ihracatta yüzde 20'nin
üzerinde önemli bir ivme yakaladı. SuperFresh'in aldığı Turquality desteğiyle,
ihracatta ve kârlılıkta yakalanan artışın 2019 yılında da devam etmesi
hedefleniyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder