3.4.19

Migros Şirket raporu

Türkiye'nin önde gelen perakendecisi. 1954 yılında kurulan Migros, 2,000'i aşan mağaza sayısı, yaklaşık 29,000 çalışanı, 1,497 bin toplam satış alanı ve yüksek potansiyele sahip dijital satış kanallarıyla Türkiye'nin bilinirliği en yüksek perakendecilerinden biri olmuştur. 3 (Türkiye, Kazakistan, Makedonya) farklı ülkede operasyonlarına devam eden şirket, örnek pazar penetrasyonu stratejileri sayesinde 5.8 milyon üyelik kartı ve %7.1 hızlı tüketim ürünleri pazar payına ulaşmıştır.

Yurtiçi satış alanı büyümesi ve Kipa etkisi. Yurtiçi satışlarında 3 yıllık %16 Yıllık Birleşik Büyüme Oranı (YBBO) yakalamasını bekliyoruz. 2019 yılı için yurtiçi satış alanı büyümesi tahminimiz Kipa tarafındaki alan optimizasyonuna da bağlı olarak %1 olmakla beraber 1,466 bin m2 satış alanı öngörmekteyiz. Önümüzdeki 3 yıl için ortalama %4 alan büyümesi beklemekteyiz. Bu doğrultuda, şirketin 2019 yılında yurtiçi satışlarını %18 büyüteceğini öngörüyoruz (2019-21 ortalama %17). Ekonomik yavaşlamaya rağmen bu hedeflerin Migros için ulaşılabilir olduğunu, Kipa (satışların %12'si) karlılığındaki olumlu değişimden ve optimizasyon çalışmalarından pozitif etkileneceğini düşünüyoruz.

Marjlar, IFRS 16 ve borçluluk. 2019 yılı için %16'lik FAVÖK büyümesi, sonraki 3 yıl için ise FAVÖK'te %14 YBBO öngörmekteyiz. 2019'da %6 olan FAVÖK marjının kademeli olarak gelecek yıllarda %5'e düşmesini bekliyoruz. Borcunu 2023'e kadar kapatmayı planlayan şirket, 2019 ve 2020 yılları için sırasıyla 95 mn EUR ve 115 mn EUR ödeme paketleri planlamaktadır (Borç: TL4,588mn). Yeni uygulanmaya başlanan raporlama sistemi, IFRS 16'nın değerleme üzerinde herhangi bir etki yaratmasını beklememekteyiz ve yüzeysel olarak leasing kontratlarının raporlanma şeklini değiştirdiğini söyleyebiliriz (sadece finansal leasing).

Hedef fiyat: 27.8 TL/hisse, %101 potansiyel getiri. Marjlar konusunda şirket beklentilerinden daha konservatif olmamıza ve FAVÖK marjında gerileme beklememize rağmen modelimiz 27.8 TL/hisse fiyatına işaret etmekteedir. Şirket 2019T ve 2020T ortalama FD/FAVÖK tahminlerine göre benzerlerine kıyasla %44 iskontolu ve daha hızlı büyüme sunmaktadır. Migros'un FAVÖK YBBO figürü eşlerine göre 600bp daha yüksektedir. Bu doğrultuda, organik büyüme kabiliyetinin yanı sıra normalleşen kurların da şirket için katalist olacağını düşünmekteyiz (2019T FD/FAVÖK: 4.7x).

(GedikY)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BIST PAY ENDEKSLERİ TEMEL KURALLARI

 -  BIST 30, BIST 50 ve BIST 100 endekslerinin seçim uzaylarının Yıldız Pazar’da işlem gören paylardan oluşturulması,       -  Yürürl...