Türkiye'nin önde gelen perakendecisi. 1954 yılında kurulan Migros, 2,000'i aşan
mağaza sayısı, yaklaşık 29,000 çalışanı, 1,497 bin toplam satış alanı ve yüksek
potansiyele sahip dijital satış kanallarıyla Türkiye'nin bilinirliği en yüksek
perakendecilerinden biri olmuştur. 3 (Türkiye, Kazakistan, Makedonya) farklı
ülkede operasyonlarına devam eden şirket, örnek pazar penetrasyonu stratejileri
sayesinde 5.8 milyon üyelik kartı ve %7.1 hızlı tüketim ürünleri pazar payına
ulaşmıştır.
Yurtiçi satış alanı büyümesi ve Kipa etkisi. Yurtiçi satışlarında
3 yıllık %16 Yıllık Birleşik Büyüme Oranı (YBBO) yakalamasını bekliyoruz. 2019
yılı için yurtiçi satış alanı büyümesi tahminimiz Kipa tarafındaki alan
optimizasyonuna da bağlı olarak %1 olmakla beraber 1,466 bin m2 satış alanı
öngörmekteyiz. Önümüzdeki 3 yıl için ortalama %4 alan büyümesi beklemekteyiz. Bu
doğrultuda, şirketin 2019 yılında yurtiçi satışlarını %18 büyüteceğini
öngörüyoruz (2019-21 ortalama %17). Ekonomik yavaşlamaya rağmen bu hedeflerin
Migros için ulaşılabilir olduğunu, Kipa (satışların %12'si) karlılığındaki
olumlu değişimden ve optimizasyon çalışmalarından pozitif etkileneceğini
düşünüyoruz.
Marjlar, IFRS 16 ve borçluluk. 2019 yılı için %16'lik FAVÖK
büyümesi, sonraki 3 yıl için ise FAVÖK'te %14 YBBO öngörmekteyiz. 2019'da %6
olan FAVÖK marjının kademeli olarak gelecek yıllarda %5'e düşmesini bekliyoruz.
Borcunu 2023'e kadar kapatmayı planlayan şirket, 2019 ve 2020 yılları için
sırasıyla 95 mn EUR ve 115 mn EUR ödeme paketleri planlamaktadır (Borç:
TL4,588mn). Yeni uygulanmaya başlanan raporlama sistemi, IFRS 16'nın değerleme
üzerinde herhangi bir etki yaratmasını beklememekteyiz ve yüzeysel olarak
leasing kontratlarının raporlanma şeklini değiştirdiğini söyleyebiliriz (sadece
finansal leasing).
Hedef fiyat: 27.8 TL/hisse, %101 potansiyel getiri.
Marjlar konusunda şirket beklentilerinden daha konservatif olmamıza ve FAVÖK
marjında gerileme beklememize rağmen modelimiz 27.8 TL/hisse fiyatına işaret
etmekteedir. Şirket 2019T ve 2020T ortalama FD/FAVÖK tahminlerine göre
benzerlerine kıyasla %44 iskontolu ve daha hızlı büyüme sunmaktadır. Migros'un
FAVÖK YBBO figürü eşlerine göre 600bp daha yüksektedir. Bu doğrultuda, organik
büyüme kabiliyetinin yanı sıra normalleşen kurların da şirket için katalist
olacağını düşünmekteyiz (2019T FD/FAVÖK: 4.7x).
(GedikY)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
BIST PAY ENDEKSLERİ TEMEL KURALLARI
- BIST 30, BIST 50 ve BIST 100 endekslerinin seçim uzaylarının Yıldız Pazar’da işlem gören paylardan oluşturulması, - Yürürl...
-
Kuruluştan konuya ilişkin yapılan basın açıklaması aşağıda bulunuyor: Şekerbank T.A.Ş.31.12.2018 tarihli konsolide olmayan mali tab...
-
Dileyene Matriks Kahinde kullanmak üzere formül, P:=LastValue((ref(H,-1)+ref(L,-1)+ref(C,-1))/3); S1:= LastValue((P*2)-ref(H,-1)); ...
-
BORSA İSTANBUL A.Ş. PİYASALARINDA UYGULANACAK GÖZETİM TEDBİRLERİ YÖNERGESİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Kısaltmalar...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder